Liigu sisu juurde

Elu on liikumine, nii et mida rohkem me kinni jääme, seda elutumaks võime muutuda. See ei ole üksainus haigus, vaid mitu haigust, mille tunnuseks on liigesepõletik. Sobib ka keha soojendamiseks külma ilmaga, talisportides, menstruatsiooni ajal või muul otstarbel.

Apteeker võrdleb, missugune koensüüm Q10 on parim Üldine seisukoht on, et igasuguste põletikuliste protsesside puhul on kasulik taimne dieet, seda ka põletikuliste liigeshaiguste puhul.

valus luud ja liigesed Paisunud harja valus

Liigespõletike tugevus on seotud liigesvedeliku PH-tasemega: mida suurem on happesus, seda suurem on valu ja põletik. Keha põletikust vabastamiseks on vaja suurendada toidus oomegarasvhapete sisaldust. Lisaks põletikuvastasele toimele aitab oomega-3 kaasa hemoglobiini moodustamisele, koehormoonide tootmisele ja immuunsuse suurendamisele.

valus luud ja liigesed Parema kaega liigesevalu

Kasuks tuleb toitumise korrastamine täisväärtusliku toitumise tavade kohaselt, valus luud ja liigesed aitavad vähendada kehakaalu ja hoiavad korras seedimise. Põletikke pärsivad C- ja E-vitamiin C-vitamiin on vajalik kaitsemehhanismide tööks, E-vitamiin pikendab rakkude eluiga ning suurem kiudainete sisaldus toidus, sest nende hulgast sõltub soole tervis.

Cemio Gemze - liigestele, kõhredele, luudele

Terve sool aitab kehal mürkidest vabaneda. Tugeva põletikuvastase toimega on ka ingver, ananass ja maitsestamata kurkum.

valus luud ja liigesed Osteofuutide valu liigesed

Lisaks on ülioluline, et toidus oleks piisavalt D-vitamiini ja kaltsiumi. Juhul kui seda toiduga piisavalt ei saa, tuleb purgist juurde võtta. D-vitamiini puudus mõjutab immuunsüsteemi, närvisüsteemi, tekitab osteoporoosi, unisust ja halba meeleolu.

valus luud ja liigesed Sulge ja nende haigus

Aga enne, kui haarata D-vitamiini purgi järele, soovitan lasta määrata veres D-vitamiini tase ja vastavalt tulemusele annus paika panna.

Foto: Pixabay Sööma peaks rahulikult ja iga suutäit korralikult läbi närides. Uuringud on näidanud, et nendel, kes toitu rohkem mäluvad, on täiskõhu tunnet tekitavate hormoonide tase kõrgem ning see omakorda vähendab tarbitavate kalorite hulka.

valus luud ja liigesed Picle liigeste ravi

Lisaks tervislikule toidule peaks olema füüsiliselt aktiivne, sest nõnda on meeleolu parem, uni kvaliteetsem ja stress väiksem. Oluline on korrapäraselt liikuda — iga päev 30—60 minutit.

Selles on lööke ja hõõrdumisi leevendavaid kõhrepindu ja liigest koos hoidvaid kudesid ning liigesesidemeid. Liigest toetavad ka liigesele kinnitunud lihased ja kõõlused.

Liigest säästvad tegevused on ujumine, kepikõnd, vesivõimlemine, mõõdukas tempos kõndimine, jooga, pilates ja jalgrattasõit. Oluline on säilitada lihastoonus, koordinatsioon ja tasakaal.

Tihtipeale teadvustame nende olemasolu ja nende rolli alles siis, kui luudega midagi juhtub — tekib kas luumurd, luude hõrenemine või mõni liigesehaigus, mille tõttu meie liikumisvõime kannatab. Kuidas hoolitseda oma keha tugisüsteemi eest nii, et luud ja liigesed oleksid võimalikult tugevad ning suudaks meie heaks veel kaua töötada? Kaltsium ja luude tervis Sageli usutakse, et luude tugevust mõjutab meie toidus leiduva kaltsiumi puudus.

Sportlikuks tegevuseks ei sobi sellised liigselt liigeseid koormavad tegevused nagu jooksmine, hüppamine, pallimängud. Heaolule aitavad kaasa maitsev tervislik toit, piisav uni ja vaimne tasakaal!

valus luud ja liigesed Varvitud valu

Samal teemal.